Website > Eigen werken-bij website

Optimaliseer je wervingsproces met een eigen werken-bij website.

Een werken-bij omgeving komt in vele maten en vormen. De wensen zijn zelfs zo organisatie gebonden, dat we niet alle mogelijkheden kunnen benoemen. Wel gaan we er op deze pagina vanuit, dat je meer zoekt dan een platte vacaturetekst, die je vrijwel wel op iedere website kan maken.

De kracht van een eigen werken-bij website / omgeving zit met name in hoe je de vacatures kan presenteren. Vooral gedurende een krappe markt wil je dat jouw vacatures uitblinken en aantrekkelijk zijn zodat kandidaten contact opnemen. Hoe een werken-bij omgeving ingericht wordt ligt aan meerdere factoren waaronder:

  • Bedrijfsidentiteit & branche
  • Doelgroep & branche
  • Gemiddeld aantal openstaande vacatures
  • Tijd – de moeite die je wilt steken in het opzetten van een vacature
  • Procedures – het proces na het insturen van een sollicitatie
  • Budget – voor de ontwikkeling van de werken-bij omgeving

Op deze pagina leggen we 3 scenario’s / cases voor die kunnen helpen bij de keuze voor de implementatie van jouw werken-bij omgeving.

Wat voor type werken-bij website zoek je?

Voorbeeld 1/3

Basis werken-bij omgeving

De Smoezer is een Restaurant met vooral een jong team. Ze zijn met name op zoek naar jonge mensen, werkervaring is een pre, maar willen wel dat de kandidaat bepaalde waarden heeft. Intern willen ze niet veel moeite hoeven te steken in het uitzetten van een vacature.

Wensen vanuit De Smoezer:

  • Vacatures op eigen website
  • Een beknopte werken-bij pagina
  • Geautomatiseerde vacature overzicht
  • Basis presentatie van een vacature
  • Sollicitatieformulier waar jongeren zonder CV document, toch ook een CV kunnen invullen.
Voorbeeld 2/3

Uitgebreide werken-bij website

Voor de gemeente Arnhem hebben we samen met Keijzer Communicatie een losstaande werken-bij website ontwikkeld. Het grote voordeel van een toegewijde werken-bij website is de vrijheid die daarmee gepaard gaat. Je kan uitgebreid een andere kant van je organisatie laten zien. Spontaner, persoonlijker en laagdrempeliger, en dus met een ander vormgeving en doel. Denk aan een branche of instantie ~ heb je daar niet stiekem direct een bepaald beeld of mening over? Laat je de mensen zien en spreken, dan kan je mening over die specifieke partij direct op een positieve manier beïnvloeden.

Kenmerken van deze werken-bij website

  • Speelsere vormgeving dan een gemeente website
  • Alle content is werken-bij gericht
  • Vacatures strak en zakelijk gehouden (het blijft een gemeente)
  • Solliciteren gaat laagdrempelig via de mail (interne keuze)
  • Voldoet aan de WCAG toegankelijkheidseisen
  • Geen ATS koppeling
Voorbeeld 3/3

Uitgebreide werken-bij website met ATS API koppeling

Bij het vorige kopje hebben we de voordelen genoemd van een toegewijde werken-bij website. Maar een ATS…wat is dat? ATS staat voor Applicant Tracking System en is een recruitment software dat vooral gebruikt wordt door organisaties met veel vacatures, een HR-afdeling en met een uitgebreid wervingsproces. Deze software bevat o.a. oplossingen voor deze aspecten.

Wij hebben ervaring met twee grote ATS systemen; Recruitee en Team Tailor. Door middel van hun API’s bundelen we de kracht van hun software met WordPress. Wij vinden Recruitee overigens beter werken, en als je meer wilt weten over dit specifieke systeem, lees dan later hier meer over Recruitee.

Kenmerken van deze werken-bij website

  • Waarborg consistente branding
  • Verbeter de vindbaarheid van jouw website
  • Breidt vacatures uit
  • Direct solliciteren op eigen website

Waarborg consistente branding

Zonder de API moeten potentiele sollicitanten jouw vacatures bekijken op een externe omgeving van Recruitee. Daardoor blijft er niet veel over van jouw branding. Door middel van de API koppeling kunnen we jouw vacatures naadloos integreren op jouw website.

Verbeter de vindbaarheid van jouw website

Vanuit diverse plekken zal er verwezen worden naar vacatures. Vanuit jouw website, social media, e-mails, nieuwsbrieven etc. Al het profijt dat je kan halen uit bezoekers en “SEO juice” loop je dan mis. Met de integratie naar jouw website verbeter je de vindbaarheid van jouw website door de back-links en traffic.

Breidt vacatures uit

De kracht van Recruitee zit vooral in het beheren van processen. Vacatures zijn namelijk alleen vrij basic & statisch in te vullen. Door de vacatures te importeren naar WordPress kan je vacatures inhoudelijk aanvullen met meer aantrekkelijke en dynamische content.

Direct solliciteren op eigen website

We zorgen ervoor dat een sollicitant direct kan solliciteren. Het sollicitatieformulier plaatsen we veelal onderaan de vacature op jouw website. Door middel van de API komt alle data in real-time weer terecht in het Recruitee platform. Het recruitmentproces gaat dan weer verder op het Recruitee systeem.

Onze ervaring & projecten
met de Recruitee API.

Met onze uitgebreide kennis van de Recruitee API ben je verzekerd van een hoogwaardige integratie op jouw website.  Het maakt niet uit of je Advanced Custom Fields (ACF) gebruikt of bijvoorbeeld WP Bakery (WPB). Met een paar simpele klikken worden de vacatures geïmporteerd en klaargezet in WordPress.

Uitgelichte projecten met een Recruitee x WordPress koppeling

Projecten

Werken-bij website met ATS koppeling

ATS

Recruitee API

Features Recruitee koppeling:

  • Vacatures worden gesynchroniseerd naar WordPress
  • De vacatures worden in eigen huisstijl weergegeven
  • Functionaliteit dat Recruitee mist wordt toegevoegd binnen WordPress
  • Sollicitaties op de WordPress website gaan direct naar het Recruitee

Werken-bij website zonder ATS koppeling

Wij hebben ervaring met API’s zoals
AFAS, ActiveCollab, Teamtailor, Oracle en meer!

Maak kennis met
onze API specialist.

Michael ~ Web Developer
Contactpersoon
Mail ons!