Moodboard maken
Leuk dat je gaat beginnen met jouw nieuwe huisstijl! Om dit in goede banen te leiden werken we altijd met een moodboard. Het doel van het moodboard is om de richting te bepalen waaraan jouw toekomstige huisstijl aan moet voldoen. Daar zit een stukje van jouw smaak in, de visie van je onderneming, en invloeden van de waarden van je doelgroep. Op deze pagina proberen we je op weg te helpen.
Moodboard samenstellen
De basis van jouw moodboard bestaat uit 4 onderdelen, namelijk: logo’s, kleuren, lettertypen en fotografie. Dit kan overweldigend zijn door al het materiaal dat online te vinden is. We adviseren om je niet teveel te laten afleiden door je smaak. Maak vooral keuzes gebaseerd op de branche, doelgroep en persoonlijkheid van jouw bedrijf. We vragen voor elk onderdeel een maximaal aantal, wees daarom kritisch en selectief.
Logo's
Verzamel 3 logo’s die je qua stijl vindt passen bij jouw bedrijf.
Voel je vrij om uiteenlopende logo’s te kiezen. Maar hoe meer de logo’s in 1 lijn zijn, hoe verder jij al bent in je eigen visie. Dit versoepelt het algehele ontwerpproces.
Zoek bijv. op: Pinterest
Lettertypen (optioneel)
Je mag eventueel lettertypes voorstellen. In praktijk is het logo altijd leidend en zoeken we later lettertypes uit die de persoonlijkheid van je huisstijl versterken.
Zoek bijv. op: Font in the Wild | Google Fonts | Adobe Fonts
Waar werken we naartoe?
Ook wij maken aan de hand van onze expertise een moodboard voor jouw bedrijf. Bij ons volgende gesprek zullen we de moodboards naast elkaar leggen en met elkaar sparren. Vervolgens zullen we gepaste vervolgstappen met elkaar afspreken. Je moodboard kan bestaan uit losse bestanden of worden samengesteld in document. Stuur deze naar tom@wijzijnwolf.nl