Huisstijl ontwikkeling
Bij het ontwikkelen van een huisstijl komt meer kijken dan alleen een bedrijfsnaam en logo. Met een huisstijl wil je een gevoel creëren en bepaalde bedrijfswaarden uitstralen om zo de gewenste doelgroep aan te spreken. Wij helpen je aan een huisstijl de je met vertrouwen naar buiten brengt. Op deze pagina vertellen we over:

Basis huisstijl
Iedere huisstijl heeft een basis bestaande uit een uniek logo, kleurenpalet en een lettertype. Aan de hand van deze basis kan je producten laten maken die allemaal aan elkaar aansluiten. Daardoor ontstaat er een uniform en herkenbaar beeld rondom jouw merk of bedrijf. We bieden we een laagdrempelig basispakket aan bestaande uit:
Huisstijlpakket
- Moodboard
- Logo (2 varianten)
- Kleurenpalet
- Basis lettertype set
- Basis styleguide
Huisstijl producten
- Emailhandtekening
- Social media aankleding
- Website
Uitbreidingsopties
- Lettertype of kleuren onderzoek
- Vormen & attributen
- Beeldgebruik
- Illustraties & iconen
- Patronen
Uitbreidingsopties
- Website
- Illustraties & iconen

Werkwijze
Een goede voorbereiding is het halve werk. Dat geldt vooral bij het ontwerpen van een logo omdat we echt aan de tekentafel zitten om iets eigen & unieks vorm te geven.
Voor het beste eindresultaat is een goede samenwerking essentieel. Hierin communiceren wij hoe het traject eruit ziet en houden we je op de hoogte van de voortgang. Om zo efficiënt mogelijk te ontwerpen is het van belang dat we voldoende informatie en feedback van jou ontvangen. Zo creëren we samen de juiste uitstraling voor jouw bedrijf.

Briefing
We maken eerst graag kennis met jou om een gevoel te krijgen over de samenwerking. Daarnaast luisteren we graag naar jouw verhaal; wat is je drijfveer, wat maakt jou uniek, wat is je visie en wie wil je bereiken? Uiteraard kan je jouw vragen stellen. Aan de hand van je wensen ontvang je van ons een offerte.

Moodboard
Je krijgt van ons een moodboard template. Daarin staat informatie over hoe je een moodboard kan maken. Grafisch vormgever Tom maakt ook een moodboard gebaseerd op jouw briefing en zijn expertise. Bij de vervolgafspraak leggen we jouw inspiratie- en Tom’s advies moodboard naast elkaar. Door te sparren ontstaan er goede kaders waaruit gewerkt kan worden naar een logo.

Concept logo's
Tom gaat naar de tekentafel. Aan de hand van het moodboard ontwerpt hij drie uiteenlopende concepten. Bij de presentatie neemt hij je door zijn denkproces heen en laat zien hoe de 3 concepten zijn ontstaan.

Definitief logo & oplevering
Het geselecteerde concept wordt verfijnt en uitgewerkt tot een definitief logo. Je ontvangt van ons een basis styleguide welke de basis informatie van jouw huisstijl bevat. Het logo krijg je in kleur, zwart en een wit variant. Nu ben je klaar om je huisstijl op producten toe te passen!
